اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد:

بارش باران و برف در تهران | ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

جام جم آنلاین از افت شدید دما و بارش‌های سنگین در روزهای پیش‌رو گزارش می‌دهد

افت شدید دما در شرق کشور |خطر سیلاب جدی است | افزایش آلودگی هوای تهران از پنجشنبه

از امروز برخی استان‌های کشور شاهد بارش شدید برف و باران خواهند بود، شرایطی که به ایجاد سیلاب و بسته شدن مسیرهای روستایی منجر خواهد شد‌. افزون بر این از فردا چهارشنبه نیز در برخی استان‌های کشور دمای هوا تا 10 درجه کاهش خواهد یافت‌.
از امروز برخی استان‌های کشور شاهد بارش شدید برف و باران خواهند بود، شرایطی که به ایجاد سیلاب و بسته شدن مسیرهای روستایی منجر خواهد شد‌. افزون بر این از فردا چهارشنبه نیز در برخی استان‌های کشور دمای هوا تا 10 درجه کاهش خواهد یافت‌.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، بررسی اطلاعات نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بسیاری از استان‌های کشور از امروز ‌بارش شدید باران و برف سنگین را تجربه خواهند کرد. شرایطی که در روزهای آینده منجر به کاهش شدید دمای هوا می‌شود.

‌صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی درباره بارش‌ها و کاهش دمای هوا هشدار نارنجی صادر کرده است به جام جم آنلاین می‌گوید: براساس نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود امروز سه‌شنبه ‌شاهد بارش‌های شدیدی در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی و بخش‌هایی از خراسان‌رضوی باشیم.

آن طور که او توضیح می‌دهد‌ در سایر استان‌های کشور نیز انتظار بارش وجود دارد و این بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود‌.

 به این ترتیب شهروندان در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ‌یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان و بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی امروز بارش‌ را تجربه خواهند کرد.

در این بین آنچه سبب شده که سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌ باران هشدار نارنجی صادر کند، شدت بار‌ش‌ها در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی است که می‌تواند ‌سبب ایجاد سیلاب و آبگرفتگی معابر شود.

‌رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره استان‌هایی که شاهد بارش سنگین برف خواهند بود، نیز عنوان می‌کند:‌ شهروندان در شمال استان فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال‌ کرمان، غرب یزد، ‌خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش ‌‌سنگین برف را تجربه خواهند کرد.

به همین دلیل احتمال بسته‌ شدن مسیرهای روستایی وجود دارد و کارشناسان به شهروندان توصیه می‌کنند در صورتی که قصد سفر دارند و‌‌ نمی‌توانند برنامه سفر خود تغییر دهند باید از تجهیزات مناسب استفاده کنند‌.

کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا

افت شدید دما در شرق کشور |خطر سیلاب جدی است | افزایش آلودگی هوای تهران از پنجشنبه

بخش دیگری از هشدار نارنجی سازمان هواشناسی به کاهش دمای هوا در روزهای آینده مربوط می‌شود. آن طور که کارشناسان این سازمان توضیح می‌دهند از فردا چهارشنبه تا  جمعه شهروندان در بیشتر مناطق کشور شاهد کاهش دمای هوا خواهند بود. اما روند کاهش دما در برخی استان‌ها قابل توجه است.

ضیاییان در این باره توضیح می‌دهد:‌ کاهش دما را بیشتر‌ ‌در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت. در واقع  استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان بیشترین کاهش دما را خواهند داشت.

 آن طور که او توضیح می‌دهد شهروندان کاهش دمای‌ 5 تا 10 درجه‌ای را‌‌‌ روز پنجشنبه‌ نسبت به روز چهارشنبه تجربه می‌کنند و این روند تا روز جمعه ادامه خواهد یافت. ‌

کاهش دمای هوا سبب شده که مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص  به کشاورزان هشدار بدهد. او از کشاورزانی که‌ کشت پاییزه انجام می‌دهند، خواسته است که با توجه به کاهش دما و پیشگیری از خطر یخ‌زدگی از ‌ آبیاری و کوددهی به محصولات‌شان‌ خودداری کنند.

این درحالی است که امسال کشاورزان خراسان رضوی  به کشت پاییزه ‌حدود 127 هزار هکتار گندم آبی، 69 هزار هکتار گندم دیم ، 130 هزار هکتار جو آبی، 15 هزار هکتار جو دیم و 3400 هکتار کلزا  پرداخته‌اند.

 افزایش آلودگی هوا در تهران

افت شدید دما در شرق کشور |خطر سیلاب جدی است | افزایش آلودگی هوای تهران از پنجشنبه

 براساس نقشه‌های هواشناسی می‌توان گفت شهروندان در کلانشهر تهران نیز در روزهای پیش‌رو بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را تجربه می‌کنند و میزان کاهش دما نیز برای تهران حدود 3 درجه پیش بینی شده است.

در این بین آنچه سبب نگرانی کارشناسان شده‌ افزایش آلودگی‌هوا در روزهای پایانی هفته است.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در این باره به جام جم آنلاین می‌گوید:‌ انتظار داریم از روز پنجشنبه شاهد پایداری هوا در تهران باشیم این شرایط روز جمعه اندکی بهتر  خواهد بود. اما  شنبه آینده دوباره انباشت آلاینده‌ها را خواهیم داشت‌.

این درحالی است که براساس اطلاعات شرکت کنترل  کیفیت هوای تهران می‌توان گفت از ابتدای امسال تا دیروز شهروندان ‌دو روز پاک، دو روز بسیار ناسالم، دو روز‌ خطرناک، 115 روز‌ ناسالم برای گروه‌های حساس، 24 روز ناسالم برای همه گروه‌ها  و‌ 150 روز قابل قبول را تجربه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها